Zdravstvo

Pozitivan uticaj plivanja na imuni sistem

Redakcija TV Bečej | 15. jun. 2020. | 4:57 | Zdravstvo

Pozitivan uticaj plivanja na imuni sistem

Mnogi su načini da se očuva imuni sistem čoveka u top-formi , pogotovo u vreme pandemije. Plivanje je sport ili trening koji može igrati veliku ulogu u tom zadatku.

Aktivan životni stil je neophodan za fizičko blagostanje našeg organizma, skoro koliko i zdrav imuni sistem. Aktivno angažovanje tela 60-120 minuta dnevno je idealno. Ali ono što bi bilo dovoljno jeste 30 minuta treninga svaki dan.

Prema https://www.healthline.com/,  plivanje deluje na celo telo tako što:

• ubrzava rad srca bez stresa

• tonira mišiće

• povećava snagu i izdržljivosi

• kondicionira srce i pluća.

Obzirom da veliki broj virusa napada upravo pluća, dobro je znati koliko je plivanje dobro za respiratorni sistem. U stvari, studija iz 2016. godine https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2173511515001979 navodi da osobe koje redovno plivaju, imaju pluća jača od ostalih sportista.

Redukovanje stresa jedna je od najvažnijih stvari koje treba uraditi kako bi ojačali imuni sistem. Plivanje samo 30 minuta, tri puta nedeljno, može sniziti nivo stresa, poboljšati raspoloženje, smanjiti učestalost depresije i anksioznosti i poboljšati san. Nežno istezanje mišića, ritmičko ponavljanje pokreta i udara kao i duboko disanje, meditativnog su karaktera pa smanjuju nivo stresa. Smanjeno lučenje hormona stresa, povećava broj imunoloških ćelija i antitela, koji se bore protiv infekcije, poboljšavajući našu otpornost na bolest.

 Kada se udruže fizičke i mentalne prednosti plivanja, potpuno je siguran pozitivni uticaj na imuni sistem.

Ostale vesti iz ove kategorije